Nieuws

Een kijkje op de financiële administratie

Vorige week vertelde accountmanager René hoe een werkweek voor hem bij Seven Stars eruitziet. Dat kun je hier teruglezen. Vandaag is collega Marleen van de financiële administratie aan de beurt!

Wat gebeurt er zoal op de financiële administratie bij Seven Stars? Nou, eigenlijk alles behalve recruitment en accountmanagement. Wij zitten hier met ongeveer 4/5 collega’s per dag en behandelen alles op het gebied van contracten, zowel die naar onze klanten als naar de freelancer of leverancier. Door de korte lijnen in het bedrijf kunnen wij in samenspraak met de accountmanagers en recruiters de vragen zo goed mogelijk beantwoorden en zorgen dat zij een contract op maat ontvangen.

Aan het begin van elke maand vragen wij de kandidaten hun uren aan te leveren, zodat deze verwerkt kunnen worden en wij de factuur naar de klant kunnen sturen. De inkomende facturen worden gecontroleerd aan de hand van de gewerkte uren bij de klant en ingeboekt, en als de tijd er rijp voor is betaald. Eén van onze klanten is de Belastingdienst en daar werken ze met een online portal. Hierin worden de contracten gezet en elke week de uren die de kandidaten hebben ingevoerd in het SAP systeem. De facturatie geschiedt dan ook in de portal. De openstaande facturen worden ook nauw in de gaten gehouden.

undefined

Wij verzorgen daarnaast ook de kerstkaarten, kerstpakketten, kantoorartikelen, boodschappen, diverse evenementen en borrels voor de collega’s en freelancers. Kortom, er valt van alles te beleven op de financiële administratie en door de diversiteit aan werk is het erg leuk om te doen. Inmiddels werk ik bijna 5 jaar bij dit bedrijf en zijn ze voorlopig nog niet van mij af!

Om te zorgen dat mijn baan goed uitvoerbaar en uitdagend genoeg zal blijven, ga ik na de zomer beginnen met de opleiding BKB (Basiskennis boekhouden) en BKC (Basiskennis calculatie). Ik hoop hiermee meer kennis en achtergrond op te doen op het gebied van de financiële administratie.  

Marleen Kanis

Snel naar...